aku, internet & teknologi maklumat

Aku sebenarnya memang buta IT... Dulu-dulu aku hanya tau sikit2 tentang teknologi maklumat & internet ni... Aku cukup bengang kalau kawan2 aku sibuk tanya alamat email aku & aku anggap betapa hebatnya mereka kerana telah mempunyai email sendiri. Ah! akuni tak tau pun macamana caranya nak membuka akaun email. Selalunya aku akan memberikan alamat email suami sekiranya mereka ingin juga alamat email aku.. kesiannya aku...
Apa yang membuatkan aku berkobar-kobar untuk memiliki akaun sendiri?? Salah satu sebabnya ialah aku mabuk ngan forum http://eforum.cari.com.my. Semasa itu banyak gosip yang hangat2 terdapat dalam forum tersebut & lagi hangat gosip itu kita mesti memiliki kredit tertentu... Dan kadang-kadang rasa geram sebab tak boleh nak luahkan pendapat kita terutamanya tentang kekeluargaan & semasa itu aku juga sedang mengandung yang memerlukan kita menanya masalah yang dihadapi. Jadinya aku berhempas pulas dengan bertanya sedikit sebanyak pada adik aku dan terhasillah akaun yahoo aku yang pertama & boleh lah bergembira melayari forum yang aku minati itu.
Semasa diforum tersebut banyak yang aku pelajari & aku tersangkut pulak dengan foto blog yang dikenali sebagai fotopages. Aku suka sekali fotopages hanieliza sebab banyak sangat resipi & dulu msdnoraini sebab banyak jahitan manik di hujung baju... Geram datang lagi dan aku berangan-angan ingin memiliki fotopages sendiri. Selalunya aku hanya menjadi juru komen pada fotopages yang aku lawati.
Semua itu adalah pengalaman aku yang malu bertanya. Kepada sahabat-sahabat seangkatan aku berharap semoga ringan-ringankan mulut bertanya kepada yang muda supaya kita tidak ketinggalan jauh daripada dunia IT sekarang. Kini aku telah memilliki http://ikhlas-atilia.fotopages.com, http://www.friendster.com/ikhlasatilia dan blog yang tak seberapa namun besar ertinya buat seorang yang telah berumur seperti aku. Sekiranya ada sahabat-sahabat diluar sana yang tahu bagaimana aku boleh memeriahkan lagi blog ini sudi-sudilah contact aku...

Comments

Popular Posts