Cerita hari ahad lepas...

salam semuanya..
Saya cuma ingin bercerita kisah kami anak beranak pada hari ahad yang lepas, kisah masam-masam manis kami yang ingat nak tergelakpun ada. Gini saya memang berhajat nak membeli satu baju baru yang boleh dikatakan "work attire"(betoiker ejaanni) kat Jusco sebab harganya murah dan yang penting ada saiz.. bukan senang sekarangni saiz memang dah kemain susah nak dapat.
Jadi suamipun bersetuju untuk bawak kami anak beranak ke Jusco Wangsa Maju sebab kami kat Gombak hari ahadtu. Hati saya dah berbunga-bunga kot2 boleh dapat satu baju ngan handbag yang dah memang takder sekarangni. Sebelum masuk parking Atikah cakap ni kita gi ngan cik Yakan(cik mira sepupu husband saya) padahal kami selalu bawak dia kesini.. Dah siap parking, adik dia cakap kakak tidurler ibu, eee elah tidur lak. Bukak pintu kereta sedar lak siap cakap ibu dukung yerk!! Saya layankanjerlah tapi adik lak dengki nak ibujer dukung dia, ayah dia memang takkan dukung atikah punya.
Jadinya dah kelam kabut kat situ jer tapi reda lepas Atikah berjaya dipujuk. Saya lega kembali dan sempat kami masuk ke kedai FOS untuk membeli baju harian 2A. Azalia pulak buat perangai, dia nak jugak seluar jeans yang memang bukan saiz dia ataupun kakak dia. Ibu bayar, saya mintak ayah dia tolong pujukkan. Tapi mun dah perangai Azalia memang tak makan pujuk, dia menjerit satu kedai dah berpandangan mencari manalah emak bapak budakni. Saya masatu tengah membayar dan ayah dia memang buat tak retijer malas nak layan kalau perangai bebudakni lain macamjer.
Bila habis bayar, ayah dia kata jom balik.. mak oooi punahler impian saya untuk bershopping @ sekadar window shopping pada hari itu. Memang tak berbaloi betoi rasanya dan balik Gombak, moyang, nenek dan nenek2 saudara dia bertanya kenapa cepat sangat, Azalia buat perangai, rupanya nak tidur... keh! keh!.. mertua saya cakap suami saya dulu masa kecik2 ada gak tragedinya kalau dia nak sesuatu benda jangan dibantah memang dia melenting. Ada pada suatu haritu mertua saya cakap dia baling kasut yang direkemen oleh mertua saya masuk dalam longkang lastnya kena bayar harga 2 pasang kasut. OKler tu like father like daughter..
Sekian...

Inilah baju yang kami dapat sambar pada hari kejadian...

Comments

  1. gitu citenya..

    mcm2 ragamkan? eheh...

    nice blog.. u baru ubah suaikan? anak2 u comel2..

    ReplyDelete
  2. ermm pernah gak gini..tp nak tak nak kene layan anak2 lah hehe..soping nxt time..hehe

    ReplyDelete
  3. heh..heh..heh.. jadinya tau la kan.. ikut sapa

    ReplyDelete
  4. mana tak tumpah nya kuah ...ye..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts