Nuffnang saya

Wednesday, April 27, 2011

Kejora dan Bintang dah nak tamat

Akakni sebenarnya bukanlah suka sesangat sinetron dari seberangni tapi mun dah tiap-tiap petang mak mertuaku layan ceritani sesekali terpandang gak ceritani. Tapi selalunya akakni memang asyik nak membebeljer sebab tension tengok "KETIDAKPANDAIAN" aka bodohnyer mereka2 ini mengakibatkan banyak benda yang dapat dielakkan tetap terjadi... Isyh kadang rasa angin satu badan tengoknya. Mak mertua akak selalu kata kalau tak gitu tak jadi ceritaler, betul jugakkan. Kot akak yang jadi pengarah bermakna 10 episodjer boleh dapat sebab masalahnya akakni "PANDAI"kan leh berfikir al kononnya...

Yang nyata lagu tema dia akak dan 2A (Atikah ngan Azalia) suka... suka.. suka...
Lirik Lagu : Rindu Setengah Mati (D’Masive)

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

Reff:

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski telah lama kita tak bertemu
ku selalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu


aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

Ok berbalik pada Kejora dan Bintangnyer cerita tu akak rasalerkan masalah utamanya ialah tidak berani BERTERUS TERANG. Itulah yang sebenarnya membuatkan sebarang masalah yang wujud semakin menjadi semakin kelam kabut. Bayangkan si Bintangtu dah banyak kali jumpa dengan kakaknya dalam episod-episod lepas tapi boleh tak mengaku kononnya percaya sangat ngan ibu Hanifahtu. Dah tau ibu Hanifahnya tu penipu boleh lagi tak nak berterus terang dengan kakak yang memang dia cari selama ini.

Dan sebenarnya akak juga mengalami masalah yang sama tidak berani berterus terang, memang menyusahkan sebabnya kadang-kadang dah susun ayat baik punya tapi bila sampai waktunya langsung tak keluar kata-kata. Apalah daya ini memang dah menjadi penyakit dalam diri akakni. Oleh itu untuk mengambil iktibar dari cerita Kejora dan Bintang yang telah sampai kemuncaknya, akak harap dapat menjadi orang lebih pandai berterus terang. Akak ingin meleraikan banyak masalah yang berlaku akibat beratnya mulut akak untuk berterus terang...... Semoga akak berjaya....

Thursday, April 21, 2011

Atikah dah 5 tahun

Atikah dah 5 tahun pada 14hb April yang lepas namun maafkanlah ibu sayang memang terlupa nak wish di blog ini. Selalunya akak akan membuat satu entry khas untuk anak-anak ibu setiap kali harijadi di fotopages namun sebab fotopagespun dah bersarang lupakan saja. Atikah semoga jadi yang pintar dan berjaya dunia dan akhirat.





Ini gambar masa makan kedai SUP MAT SIRAT di Bandar Kinrara pada hari jadi Atikah. Makan cup cake ajaler sebabnya majlis hari jadi Atikah yang sebenar ialah pada 16/4 di rumah Achik dan juga pada 18/4 di Genius Aulad. Gambar majlis hari jadi akan di tayangkan kemudian untuk tatapan anak ibu di masa hadapan...

Friday, April 15, 2011

Bengang.. Tension..


Bengang + Tension.... Oh tidak hari ini memang tidak bersemangat langsung... tak suka tak suka namun apakan daya hidup mesti diteruskan juga.
Buruknya muka kalau bengang dan tensionnikan...
Memang kalau boleh rasa nak cekik-cekik orang yang dah buat moodni tak baik dan rasa bengang yang berpanjangan begini. Susah betul nak diperbaiki jiwa ini, kalau boleh ku lari akan ku lari sekuatnya namun apalah daya kekuatan diriku ini amat terbatas..

Thursday, April 7, 2011

Genius Aulad: a morning with the rubber tappers

Kuang.. kuang... sudah sekian lamanya akak tidak bersiaran di sini. Memang sibuk amat sesangat sekarangni kononnya gitu.Cerita gi kursustu abaikan sahaja sebabnya tidak ambik gambarpun terlupa nak bawak kamera.. kui... kui... jangan marah puan nor, malam esok aku belanja ko makan kat KL Convention Centre. Ini ceritanya Genius Aulad telah membuat rombongan ke Taman Warisan Putrajaya untuk melihat kehidupan seorang "rubber tappers", maalumler sekarangni golongan itu pendapatannya ribu riban ... kalah gaji akakni. Keterujaan dua beradik bermula selepas gurunya memberikan notis tentang trip tersebut maka tidaklah sampai hati akak ini untuk tidak membenarkan budak berdua yang teramat kecil itu pergi. Ikutkan hati macam dik Ya tak payah pergi sebab dia teramat comel dan kiutnya untuk pergikan tapi takkkanlah kakak pergi adik tak pergikan. Lepastu bermulalah pencarian kami untuk melengkapkan keperluan mereka pergi ke sana yang paling dicari ialah baldi comel, tuala kecil, baju berwarna putih (ingatkan kena pakai baju putih sehabisnya rupanya janji putih- lurus pulak akak) dan bekas air minum (sebab bekas air yang ada semuanya tidak sesuai dah)... Ok lihat sahaja gambar budak berduani pagi tadi. Sebenarnya akak tidak memberitahu mereka berdua yang akak akan datang ke tadika mereka... kononnya nak buat kejutan. Alahai anak ibu mesti seronokkan .... Inilah bas untuk membawa budak-budaktu ke sana, 3 bas tau. Bas kakak cantik dari bas dik Ya.... Ini dik Ya.... Ini akak Ika...

Nuffnang oh Nuffnang